Jaké doklady je třeba pravidelně archivovat?
Je třeba archivovat potřebné účetní dokumenty, pokud děláte daňovou evidenci či ze zákonate vedete účetnictví. Nutné je skladovat zejména ty dokumenty, které vedou k výpočtu daňového přiznání, dle kterých se počítá. Samotné daňové přiznání se archivovat nemusí.
Lhůty pro možnou, ideálně skartaci dokumentů:
- Obchodní smlouvy je doba různá, dle jejich platnosti
- Učetní podklady (faktury,bankovní výpisy..) se uchovávají po dobu 5 let.
- Účetní knihy 5 let
- Rozvaha, závěrky 5 let
- Výroční zprávy 10 let
- Daňové doklady pro DPH 10 let
- Mzdové záznamy o zaměstnancích 45 let.
Zákon nestanovuje jednoznačnou formu archivace dat, ale obvykle v dnešní době lidé používají tištěnou formu v šanonech nebo uložením na cloud. Rozhodně způsob uložení by měl být takový, aby vše bylo přehledné a pokud máte data online, aby šlo médium příčíst i za další dobu.